Retur- och återbetalningspolicy

Retur- och återbetalningspolicy – AutoEdge

Vi vill att du som kund ska känna dig helt nöjd med ditt köp hos oss. Om du av någon anledning inte är det, erbjuder vi följande villkor:


Ångerrätt – 14 dagar enligt svensk lag

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt från det att du tagit emot din vara.
För att använda ångerrätten:

  1. Kontakta oss på service@autoedge.se inom 14 dagar efter att du tagit emot beställningen.

  2. Produkten ska vara oanvänd, i originalskick och i originalförpackning.

  3. Du betalar returfrakten (om inte varan är defekt eller vi har skickat fel produkt).

Vi återbetalar dig inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt din retur.


Reklamationer – defekt eller felaktig vara

Om produkten är skadad eller har ett tillverkningsfel gäller svensk konsumentköplag:

  • Kontakta oss så snart som möjligt (gärna med bilder på felet).

  • Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation och skickar ersättningsvara eller återbetalar.

  • Du har rätt att reklamera i upp till 3 år från köpdatum.


Undantag från ångerrätten

Ångerrätten gäller inte för:

  • Varor som är specialtillverkade eller personligt anpassade.

  • Produkter som av hygien- eller hälsoskäl inte kan returneras om de öppnats (t.ex. vissa accessoarer eller kläder).


Hur gör jag en retur?

  1. Kontakta oss via service@autoedge.se med ditt ordernummer och anledning till retur.

  2. Vi skickar instruktioner och returadress.

  3. Packa varan väl och skicka tillbaka enligt instruktionerna.

  4. När vi mottagit och godkänt returen återbetalar vi beloppet till samma betalningsmetod som användes vid köpet.


Övrig information

  • Eventuella fraktkostnader som betalats vid köpet återbetalas inte (gäller ej reklamationer).

  • Vid utebliven leverans eller paket som ej hämtas ut, har vi rätt att ta ut en hanteringsavgift.